مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی و ارتقاء سلامت روان جامعه با استفاده از متخصصین اعصاب و روان (روانپزشک) و متخصصین روانشناس با استفاده از تکنولوژی های مدرن نظیر نوروفبریک ، بیوفیدبک و TDES و RTMS سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند .

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یکی از پر استفاده ترین آزمون های شخصیتی بالینی در دنیا پرسشنامه چند وجهی مینه سوتا (MMPI) می باشد و منابع تحقیقی بسیاری درباره آن منتشر شده است. این آزمون برای سنجش و ارزیابی خصوصیات شخصیتی و آسیب شناسی روانی برای اشخاص بالای 16 سال و یا کسانی که 8 کلاس سواد داشته باشند مورد استفاده روانپزشکان قرار می گیرد. این تست در دو شکل کوتاه و بلند موجود است و در شکل کوتاه دو مقیاس درونگرایی اجتماعی و مردانگی – زنانگی حذف شده است.

این آزمون نقش بسیار مهمی در تعیین مشکلات شخصی ، رفتاری و اجتماعی در بیماران روانی دارد و اطلاعات با ارزشی برای تشخیص و درمان در اختیار روانپزشک می گذارد. آزمون MMPI چندین عامل بالینی مهم شامل موارد زیر دارد :

مقیاس 1- خود بیمارانگاری : به خصوصیت بیماری گونه خود فرد اشاره دارد.

مقیاس 2- هیستری : میزان تمایل فرد به انجام واکنش‌های نمایشی ، مقدار انکار مردم در مواجه با مشکلات را اندازه گیری می کند.

مقیاس 3- افسردگی : در واقع میزان افسردگی ، غمگینی شدید، روحیه ضعیف، و ناامیدی نسبت به آینده را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مقیاس 4- ویژگی های مردانه و زنانه : گرایش زنانه (در مردها)، گرایش مردانه (در زن‌ها)

مقیاس 5- انحراف جامعه ستیز : این مقیاس مشکلات عدیده ای از لحاظ سازگاری اجتماعی نشان می دهد.

مقیاس6 – پارانویا : این مقیاس گوش بزنگی ، حساسیت، تفکر هذیانی عدم اعتماد و سوء ظن را می سنجد.


روانپزشکی



مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • روانپزشکی آرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی