مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی و ارتقاء سلامت روان جامعه با استفاده از متخصصین اعصاب و روان (روانپزشک) و متخصصین روانشناس با استفاده از تکنولوژی های مدرن نظیر نوروفبریک ، بیوفیدبک و TDES و RTMS سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند .

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در عصر امروز کم توجهی رایج ترین اختلال رفتاری در بین دانش آموزان به خصوص در رده سنی دبستان به شمار می رود. همیشه اکثر والدین و معلمان دوره دبستان نگرانی شان را از بی توجهی یا کم توجهی برخی از کودکان بیان داشته و خواهان کمک و مشاوره می باشند. از دیدگاه دکتر فرامرز ذاکری روانپزشک و متخصص اعصاب و روان ، ویژگی های دانش آموزان و کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی شامل موارد زیر می باشد :

نداشتن توجه حداقل در سه مورد از مواردی که در زیر آمده است در رفتار دانش آموز یا کودک مبتلا مشاهده می شود:

1- اصولا به نظر می‌رسد که به موضوع مورد نظر گوش نمی دهند

2- همواره به آسانی آشفته و دچار حواس پرتی می شوند

3-  در اغلب موارد در تمام کردن کارهایی که خود شروع کننده آن هستند به شکست و ناکامی می رسند

4- اصولا قبل از اینکه فکر کنند کاری را شروع می کنند

5- درانجام فعالیت های مربوط به بازی نیز با مشکلاتی مواجه می شوند

6- در تمرکز کردن روی تکالیف مدرسه و یا کارهایی که نیاز به توجه جدی دارد با مشکلاتی مواجه می شوند

7- به صورت مکرر در کلاس فریاد می زنند

8- در بازی ها و فعالیت های گروهی تحمل رعایت نوبت را ندارند



مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

زن ، مرد ، زندگی مشترک

بین 6 تا 9 هیجان اصلی مانند ترس ، غم ، تعجب ، خوشحالی ، علاقه ، نفرت و خشم را محققان معرفی کرده اند. قابل توجه است که جدیدا عشق نیز به عنوان پیچیده ترین هیجان انسان تعریف شده است. بنابراین این مجموعه از هیجانات انسان باعث به حرکت درآوردن انسان و بروز پاسخ های اتوماتیک می شود. احساساتی مثل همدلی و صمیمیت مانند آگاهی و معنابخشی سبب می شود برانگیختگی ذهن هیجانی را آرام کند. تجربه هیجان اصلاحی ، انتظارات بیماری‌زایی که از تجارب هیجانی و ارتباطی ناسازگار در رابطه زن و شوهر ناشی می شود به توشه ای از تجارب سازگار جدید تبدیل می شود. همچنین این تمرکز بر خود به زن و شوهر کمک می کند منطقی سازی و تنظیم هیجان های خود را تمرین کنند.



مرکز روانپزشکی و روانشناسی دکتر فرامرز ذاکری 

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

در شرایطی که کودک دچار تشنج یا تب می شود در ابتدا پدر و مادر کودک بایستی با آرامش در کنار کودک قرار گیرند و از او مراقبت کنند. باید کودک را در جای مناسبی از کف اتاق قرار داد و زیر سر کودک بالش گذاشت. به کودک نباید از راه دهان چیزی داده شود ، همچنین بایستی لباس های اضافی را از تن کودک درآورد. قابل ذکر است که در زمان تشنج نباید دست و پای کودک گرفته شود. در مواردی که در ادامه ذکر می گردد بایستی به اورژانس اطلاع داده شود :

الف- اگر برای اولین بار بچه شما تشنج می کند

ب- اگر بدنبال تشنج صدمه ای به او برسد

پ- اگر زمان حمله تشنج بیشتر از پنج دقیقه باشد 

ت-  در صورت یک حمله تشنجی در همان روز دوباره تشنج کند 

ث-  این دفعه تشنج با دفعات قبلی فرق داشته باشد

د- اگر کودک بعد از اتمام حمله تشنجی تنفس طبیعی رابدست نیاورده باشد



مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

یکی از رایج ترین اختلالات در روانپزشکی اختلال در خواب می باشد. مغز انسان برای اینکه عملکرد صحیحی داشته باشد به خواب نیاز دارد و اختلال در خواب باعث آسیب روحی و جسمی برای فرد می شود. همچنین اختلالات خواب در حوزه اختلالات روانپزشکی می باشد و شخص بیمار بایستی برای درمان به روانپزشک مراجعه نماید. انواع اختلالات خواب شامل موارد زیر می باشد :

1- اختلال پرخوابی

2- اختلال بی خوابی

3- اختلال فلج خواب

4- اختلال خوابگردی

5- اختلال وحشت شبانه در خواب

6- اختلال کابوس شبانه در خواب

7- دندان قورچه در خواب

8- خروپف کردن در خواب

9- اختلال خواب ناشی از مصرف و ترک مواد

10- بی خوابی ناشی از سندرم پای بی قراری




مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

 


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

اسکیزوفرنی یک نوع بیماری است که فرد دارای روان پرشی و روان گسیختگی می باشد. در واقع در این نوع بیماری تفکر فرد مبتلا از واقعیت دور می باشد و به رویا نزدیک تر است و این امکان وجود دارد که فرد بیمار دچار هذیان و یا توهم شود همچنین رفتارهای آشفته ای انجام دهد. بیماران اسکیزوفرنی مشکل جسمی ندارند و فقط در تفکر و رفتار با دیگران متفاوت هستند و اطرافیان بیمار هم این متفاوت بودن شخص را به خوبی تشخیص می دهند. مثلا امکان دارد این بیماران مدت زمان زیادی حمام نروند. شخص مبتلا به اسکیزوفرنی بایستی برای درمان به روانپزشک مراجعه نماید. علائم اسکیزوفرنی شامل موارد زیر می باشد :

توهم آشفته

رفتارهای آشفته

هذیان

توهم

عواطف سطحی و فقدان انگیزه



مرکز روانشناسی و روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

هوش دارای اهمیت کاربردی است و متخصصان روانشناسی را قادر می سازد تا سطح رفتار بیمار ، سطح فعلی کارکرد شخص و پیش بینی وضعیت بیمار در موقعیت های گوناگون را دریابد . قابل ذکر است که روانشناسان معتقدند هیچ شاخه ای از علم روانشناسی به اندازه ارزیابی هوش در انسان موثر نیست. دیوید وکسلر یکی از افراد معروفی است که تعریف خیلی عمیقی از هوش ارائه داده است. از نظر وکسلر هوش به معنی توانایی کلی در شخص است که سبب تفکر منطقی، سازگاری با محیط و فعالیت هدفمند می شود.  دیوید وکسلر، سه مجموعه­ آزمون انفرادی برای گروه­های سنی مختلف تهیه کرده است . برای پیش دبستانی ، کودکان و بزرگسالان ، این شخص هر سه مقیاس خود را در راستای این تعریف پدید آورده است. هر سه مقیاس علاوه بر مشخص نمودن بهره هوشی کلی ، بهره هوشی کلامی یا  VIQ و بهره هوشی عملی یا  PIQ را نیز اندازه­ گیری می­کند. مقیاس وکسلر شامل مجموعه­ های آزمون برای سنجش توانائی­های مختلف است و در ترکیب آن­ها، گنجایش و توانایی هوش کلی را ارائه می­دهد.





مرکز روانپزشکی و روانشناسی دکتر فرامرز ذاکری




  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

دستگاه RTMS چیست

یکی از روش های جدیدی که در درمان و بهبود اختلالات روانپزشکی کاربرد دارد استفاده از دستگاه RTMS می باشد. کاربرد این دستگاه این است که با تحریک الکتریکی مغز فعالیت الکتریکی مغز را تحت تاثیر قرار می گیرد. این دستگاه با دسته 8 شکل برروی مکان مورد نظر در سر قرار می گیرد و با ایجاد میدان مغناطیسی قسمت مشخصی از مغز را تحریک می کند. همچنین این دستگاه باعث می شود سلول های عصبی مغزی تحریک شوند و همین ایجاد تغییرات فیزیولوژیک مغزی سبب درمان می گردد.




مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

اگر مقدار اضطراب کم باشد سبب اثرات سازنده می شود و محرکی برای حل مساله می باشد اما اگر اضطراب شدید باشد سبب از کار افتادن شخص می گردد و او را ناراحت می کند. دلایل زیادی وجود دارد که سبب نگرانی و ترس بچه ها در زمان جدا شدن از مادر می شود. گاهی اوقات یک بیماری ساده باعث افزایش اضطراب در کودکان می شود. تغییرات در برنامه های منزل عامل دیگری در این زمینه می باشد. تحولات دیگری مانند تولد فرزند جدید ، مرگ ، طلاق و یا بیماری اعضای خانواده نیز از عوامل این اضطراب هستند. نشانه ها و علائم اضطراب جدایی شامل موارد زیر می باشند: علائم ونشانه های اضطراب جدایی می تواند هم رفتاری باشد وهم جسمانی از جمله :

علائم جسمانی کودک شامل تهوع،دل درد،سردرد می باشد

علائم رفتاری کودک شامل بی قراری وبی تابی ،گریه کردن و چسبیدن به مادرمی باشد



مرکز روانپزشکی دکتر ذاکری


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

مشاوره زناشویی چیست

وقتی دو شخص با همدیگر رابطه دارند واکنش های زیادی اعم از واکنش شناختی و واکنش عصبی رخ می دهد. در واقع زوجین زمانی که رابطه ای خصمانه یا صمیمی با هم دارند ندانسته در همدیگر واکنش های فکری و عصبی و شیمیایی به وجود می آورند. هورمون اندروفین یک نوع ماده مخدر طبیعی است که در بدن وجود دارد که حس درد را از بین می برد و لذت را جایگزین می کند و بنابراین زمانی که عواطف لذت بخش اند یک نگاه یا تماس با همسر باعث ترشح اندروفین در بدن می شود که این عامل باعث ایجاد احساس لذت می شود. اما وقتی که اشخاص رابطه ای خصمانه با هم دارند در بدنشان هورمون های آدرنالین ، کورتیزول و تستوسترون ترشح می شود که باعث افزایش ضربان قلب می شود. بدین ترتیب رابطه ی بین اشخاص تحت تاثیر ترشح هورمون های بدن قرار می گیرد. زوجین می توانند برای بهبود در روابطشان به روانپزشک مراجعه نمایند.  



مرکز روانپزشکی و روانشناسی دکتر ذاکری

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

وسیله TDCS برای درمان اعصاب یا به عبارتی درمان سلول های عصبی ، به کار برده می شود. همچنین قابل توجه است که درمان بیماری های اعصاب با این وسیله هیچگونه عوارضی ندارد.

کاربردهای TDCS چیست ؟

الف - افسردگی

ب - پارینسون

پ - میگرن

ت - اختلالات اضطراب

ث - اعتیاد

د - بازتوانی پس از سکته مغزی

ر - اسکیزوفرنی

ز - وزوز گوش




مرکز تخصصی روانپزشکی و روانشناسی آرام


  • روانپزشکی آرام