مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند

مرکز مشاوره روانشناسی و روانپزشکی آرام با هدف درمان اختلالات روانپزشکی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی و ارتقاء سلامت روان جامعه با استفاده از متخصصین اعصاب و روان (روانپزشک) و متخصصین روانشناس با استفاده از تکنولوژی های مدرن نظیر نوروفبریک ، بیوفیدبک و TDES و RTMS سعی در درمان و بهبود عملکرد بیماران دارند .

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روانپزشکی چیست

به مجموعه عملکرد مغز ، ذهن ( روان ) می گویند . اصولا روان برآیند کلی رفتار است پس اگر اندامی کار خودش را بنا به دلایلی انجام ندهد اختلال به وجود می آید و تعادل درونی بدن فرد بهم می خورد . به طور عادی بیماری های روانی به دسته ای از بیماری ها گفته می شود که با تاثیر بر تفکر و رفتار باعث ایجاد ناراحتی برای فرد می شود یا اینکه باعث ایجاد ناتوانی در وی می شوند .

فرد مبتلا با مراجعه به مرکز تخصصی روانپزشکی آرام می تواند به بهبود بیماری اش کمک کند . خدماتی روانپزشکی شامل موارد زیر می باشد :

اختلال عاطفی فصلی

جنون جوانی

بی اشتهایی و پرخوری

انواع فوبی ها

تیک عصبی

اختلال ترس و وحشت

بیش فعالی در کودکان

درمان بیش فعالی و نداشتن تمرکز




مرکز تخصصی روانپزشکی و روانشناسی دکتر فرامرز ذاکری

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

یکی از پر استفاده ترین آزمون های شخصیتی بالینی در دنیا پرسشنامه چند وجهی مینه سوتا (MMPI) می باشد و منابع تحقیقی بسیاری درباره آن منتشر شده است. این آزمون برای سنجش و ارزیابی خصوصیات شخصیتی و آسیب شناسی روانی برای اشخاص بالای 16 سال و یا کسانی که 8 کلاس سواد داشته باشند مورد استفاده روانپزشکان قرار می گیرد. این تست در دو شکل کوتاه و بلند موجود است و در شکل کوتاه دو مقیاس درونگرایی اجتماعی و مردانگی – زنانگی حذف شده است.

این آزمون نقش بسیار مهمی در تعیین مشکلات شخصی ، رفتاری و اجتماعی در بیماران روانی دارد و اطلاعات با ارزشی برای تشخیص و درمان در اختیار روانپزشک می گذارد. آزمون MMPI چندین عامل بالینی مهم شامل موارد زیر دارد :

مقیاس 1- خود بیمارانگاری : به خصوصیت بیماری گونه خود فرد اشاره دارد.

مقیاس 2- هیستری : میزان تمایل فرد به انجام واکنش‌های نمایشی ، مقدار انکار مردم در مواجه با مشکلات را اندازه گیری می کند.

مقیاس 3- افسردگی : در واقع میزان افسردگی ، غمگینی شدید، روحیه ضعیف، و ناامیدی نسبت به آینده را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مقیاس 4- ویژگی های مردانه و زنانه : گرایش زنانه (در مردها)، گرایش مردانه (در زن‌ها)

مقیاس 5- انحراف جامعه ستیز : این مقیاس مشکلات عدیده ای از لحاظ سازگاری اجتماعی نشان می دهد.

مقیاس6 – پارانویا : این مقیاس گوش بزنگی ، حساسیت، تفکر هذیانی عدم اعتماد و سوء ظن را می سنجد.


روانپزشکی



مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

زوج درمانی چیست؟

با توجه به پژوهش هایی که اخیرا در مورد مشکلات همسران صورت گرفته است به نقش مهم هیجانات پرداخته شده است. امروزه  فرایندهای ارتباطی و عاطفی به عنوان هسته مرکزی رشد و تغییر از کودکی تا بزرگسالی شناخته شده است. برای اینکه بتوان رابطه بین زوجین را بهبود داد باید به هیجانات دسترسی پیدا کرد و آنها را تغییر داد زیرا هیجان به اختلافات زناشویی سوخت رسانی می کند. پس زوجین بایستی یاد بگیرند چرخه منفی عاطفی در تعاملات بین فردی خود و چگونگی تاثیرپذیری از آنها را شناسایی کنند . همچنین بایستی برای داشتن روابط سالم تر این عواطف را تنظیم کنند. احساسات دارای بنیادهای عصبی، شیمیایی و روان شناختی می باشند. عواطف و احساسات بر همه ی رفتاهای ارتباطی تأثیرگذار هستند و در حد فاصل فرد و محیط شکل می گیرند و باعث سرعت در تطبیق رفتار انسان با آنها می شود عواطف مهم ترین جزء در روابط هستند و به صورت علائمی بروز می کنند که مبنای اولین تعاملات انسانی از جمله زوجین قرار می گیرند.



مرکز مشاوره و زوج درمانی دکتر ذاکری



  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

به رفتار و هیجانات فرد در زندگی روزانه که تقریبا ثابت و قابل پیش بینی است شخصیت می گویند. 

شخص بیمار بایستی برای درمان به روانپزشک مراجعه کند.

همچنین در نقطه مقابل به رفتارها و تفکرات غیر منطقی که در جامعه به عنوان بیماری تلقی می شود اما فرد این رفتار را مشکل نمی داند اختلال شخصیت نامیده می شود.اختلال شخصیت انواع مختلفی دارد که چند مورد آن به شرح زیر است :

اختلال شخصیت اسکیزویید

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت نمایشی

اختلال شخصیت خودشیفته

اختلال شخصیت پارانویید

اختلال شخصیت ضداجتماعی


روانپزشکی


مرکز تخصصی روانپزشکی دکتر ذاکری 


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

روش بیوفیدبک چیست؟

امروزه برای درمان بیماری های روانپزشکی روش های جدیدی ارائه شده است که یکی از آنها روش بیوفیدبک می باشد. این روش با تعدیل امواج مغزی باعث درمان فرد بیمار می شود. با استفاده از روش بیوفیدبک بیمار با فیدبکی که از بدن خود دریافت می کند می تواند بر اعمال غیر ارادی خودش کنترل بیشتری داشته باشد. بیوفیدبک شامل درمان به شرح زیر است :

درمان اختلالات وسواس فکری و عملی

درمان سردرد های میگرنی و تشنج

درمان اختلالات خلقی و افسردگی 

درمان بیماریهای مغز و اعصاب و روان



مرکز تخصصی روانشناسی و روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

یکی از بیماری هایی که در دنیا رواج یافته بیماری افسردگی است و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی دومین بیماری رایج بعد از بیماری قلبی در سال 2020 می شود. یکی از علائم افسردگی بی میلی نسبت به انجام امور روزمره می باشد و بیمار می بایست برای درمان به روانپزشک مراجعه کند.

روش درمانی RTMS چه مزایایی دارد؟

در این روش درمان از دارو استفاده نمی شود.

روشی بدون درد است.

یک روش بدون عارضه است.

با این روش طول درمان کاهش می یابد  

این روش تاثیر بالایی دارد

جلسات درمانی کوتاه است و عموما پنج جلسه در هفته در 4 یا 6 هفته

این روش نیازی به بستری شدن و بیهوشی ندارد


مرکز روانپزشکی دکتر ذاکری

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

اعتیاد چیست : تمایل شدید و مستمر برای مصرف مواد و دوری از حالت ملال و خماری، و وابستگی جسمی و روانی اعتیاد نامیده می شود. با توجه به اینکه اعتیاد باعث وابستگی جسمی و روانی می شود باعث ایجاد علائم فیزیولوژیکی و علائم شناختی و روانی در فرد معتاد می شود.

برخی از اختلالاتی که بر اثر مواد ناشی می شوند شامل موارد زیر هستند :

اختلالات مرتبط با تریاک

اختلالات مرتبط با حشیش

اختلالات مرتبط با الکل

اختلالات مرتبط با شیشه

اختلالات مربوط به قرص ترامادول

اختلالات مربوط به سیگار

اختلالات مربوط به کوکائین


مرکز تخصصی روانپزشکی دکتر ذاکری


  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

روش درمانی نوروفیدبک چگونه است

فعالیت الکتریکی امواج مغز به دستگاه منتقل می شود و به صورت نشانه های صوتی و تصویری به ازمودنی فیدبک داده میشود .در این روش به ازمودنی اموزش داده می شود که باندهای فرکانس انتخاب شده را افزایش یا کاهش دهد؛با هدف اینکه الگوی مختل EEG را نرمال کند. با روش نوروفیدبک از طریق واداشتن کودک به انجام یک بازی ویدئویی منحصرا بوسیله مغزش با استفاده از اطلاعات فراهم شده بوسیله امواج مغزی و از طریق الکترودهای متصل به سر او اجرا می شود . به تدریج مغز به نشانه های بازخورد مداوم پاسخ داده و تغییراتی را پدید می آورد و عملکرد شناختی، توجه و خود کنترلی بهبود می یابد.

در واقع در راستای دارو عمل میکند. دارو هم  با کاهش امواج پایین و افزایش امواج بالا باعث تقویت تمرکز در کودکان بیش فعال می شود .


روانپزشکی و روانشناسی دکتر ذاکری

  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

بیش فعالی و نداشتن تمرکز یکی از رایج ترین اختلال رفتاری در دوران کودکی می باشد. تقریبا ۱۰درصد کودکان ابتدایی دچار این بیماری می باشند. بیش فعالی یا نداشتن تمرکز یک اختلال روانپزشکی است که سبب اختلال درتحصیل و رفتار کودک می شود. همینطور این اختلال روانپزشکی سبب مختل شدن ارتباط کودک با هم سن و سالان خود و پدر و مادرش می شود که نیاز به درمان دارویی و غیر دارویی توسط روانپزشک دارد.

سه نوع اختلال وجود دارد :

1- بیش فعالی

2- عدم تمرکز اختلال

3 – ترکیب شدن عدم تمرکز و بیش فعالی


مرکز تخصصی روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری




  • روانپزشکی آرام
  • ۰
  • ۰

اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان همانند بزرگسالان شیوع بالایی دارند هرچه سن شروع اختلال روانپزشکی در کودکان باشد بیانگر بیشتر ژنتیکی بودن آن نوع بیماری میباشد.

بطور مثال افسردگی در کودکان نشاندهنده این است که به احتمال زیاد والدین هم دچار افسردگی هستند.

انواع اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان :

  1.  اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز در کودکان 
  2. اختلال افسردگی در کودکان
  3.  اختلال اضطراب و وسواس در کودکان
  4.  اختلال یادگیری در کودکان
  5.  اختلال مهارت های حرکتی
  6.  اختلالات ارتباطی در کودکان
  7.  اختلال سلوک و بزهکاری در کودکان
  8.  اختلال نافرمانی مقابله جویانه
  9.  اختلال طیف اوتیسم
  10.  اختلال تیک در کودکان
  11.  اختلال خواب در کودکان
  12.  اختلال خوردن در کودکان
  13.  سردرد و تشنج در کودکان


  • روانپزشکی آرام